Praktisk information


Sygesikringskort
HUSK DET GULE SUNDHEDSKORT ELLER APPEN 'SUNDHEDSKORTET' VED ALLE HENVENDELSER I KLINIKKEN.
Sundhedskortet er bevis for, at man har ret til vederlagsfri behandling hos lægen og erstatter patientens kvittering for kontakt med lægens klinik, når det indlæses i vores system.
Ved indlæsning i vores system opretter sundhedskortet også nye patienter automatisk ligesom allerede eksisterende patienters eventuelle adresse- og navneændringer ajourføres.
Det er derfor vigtigt, at sundhedskortet medbringes ved hver henvendelse i klinikken. Børn skal benytte eget sundhedskort – det er således ikke tilstrækkeligt at indlæse forældres sundhedskort.

 

Bestilling af konsultation:
Der kan bookes konsultationer i vores patient portal eller ved telefonisk kontakt til klinikken.
Ved akut opstået sygdom ring da mellem kl. 8-9
Alle øvrige bookinger foregår i tidsrummet 9-12
Vi har normalvis konsultationstider frem til kl. 16. Ved behov for senere tider kan dette aftales.
Venligst respektér, at der kan forekomme ventetid på op til 5 uger på konsultationer.

 

Akuttelefon
Ved behov for uopsættelig lægehjælp kan der tages kontakt til mobilnummer 61734572. 
Dette nummer er udelukkende beregnet til akutte henvendelser samt henvendelser fra sundhedspersonale.


Receptbestilling
Genbestilling af medicin kan foregå telefonisk mellem kl.09.00-12.00
Stærk smertestillende medicin, sove- eller nervemedicin skal fortrinsvis fornys i konsultationen.
Det er også muligt at forny recepter via denne hjemmeside. Se menupunktet "E-Kons". Alle oplysninger er krypterede. Bestil i god tid, beregn en ekspeditionstid på op til 2 arbejdsdage.

 

Telefonsvarer
Der er ikke mulighed for at indtale beskeder på telefonsvareren.

 

Mobiltelefoni
Sluk venligst mobiltelefonen mens du opholder dig i klinikken. Det kan være til stor gene for medpatienter, som kan være meget syge.
Man bedes ligeledes tage hensyn til, at det er en arbejdsplads, hvor for meget støj er stressende for sekretæren!

 

Prøvesvar
Forespørgsler om prøvesvar kan ske telefonisk kl. 8.00-12.00 efter aftale med lægen. 

 

Kontakt via hjemmesiden
Det er muligt at stille enkle spørgsmål til lægen via hjemmesiden. Man skal starte med at trykke på menupunktet "E-Kons" og oprette sig som bruger. Derefter kan man logge sig på og skrive til lægen.
Det er ligeledes muligt at forny recepter & bestille tid via hjemmesiden. Man skal oprette sig som under menupunktet "E-Kons".
Kontakt via hjemmesiden kan ske hele døgnet, men der kan først forventes svar efter op til 2 arbejdsdage.
Al kommunikation via hjemmesiden foregår i et krypteret miljø, og der er derfor ingen fare for, at andre læser dine personlige oplysninger.

 

Vedrørende betaling af vacciner etc., attester m.m.
Betaling kan ske ved mobilepay eller kontant.

 

Handicapforhold
Der er i den nye klinik rigtig fine forhold for dårligt gående, idet klinikken er beliggende i stuen til venstre, hvorfor man kan komme ind i klinikken uden besvær. Klinikken er indrettet med stort handicaptoilet, hvor man også kan køre ind med kørestol.

 

Ved lægeskift
Ved lægeskift modtager den nye læge ikke automatisk journal fra den tidligere læge, idet dette ligeledes kræver patientens accept. Nytilmeldte patienter bedes derfor meddele os, hvis man ønsker, at vi skal modtage tidligere journaloplysninger. Allerbedst er det, hvis man selv kontakter sin tidligere læge og beder ham/hende om at sende journaloplysninger til klinikken.

Afbud
Man bedes altid ringe og aflyse en forudbestilt tid. Dette kan selvfølgelig også mailes til klinikken.

 

Udeblivelse
Vi har indført en udeblivelsespolitik i klinikken. Hvis man udebliver fra en aftalt tid 3 gange, synes vi ikke samarbejdet kan opretholdes, og vi vil da opfordre patienten til at finde en anden læge. Udeblivelse fra en fast tid kunne have været brugt til en akut syg patient, derfor denne politik.